Телеком премълчава условия, според които клиентът губи суми

4
Глоба до 400 000 лв.

Става дума за условието, че при закупуването и съответно ползването на предплатен пакет услуги клиентът губи на всеки 90 дни парите по сметката си, ако до края на този период не презареди със сума над определена стойност. Телекомуникационното дружество няма да има право в бъдеще да прилага описаната нелоялна търговска практика, а за нарушението Законът за защита на потребителите предвижда санкция до 30 000 лв. Името на оператора обаче не се съобщава.
Проверка на КЗП в офис на мобилния оператор установила, че коректната информация относно сроковете на валидност на сумата в предплатената карта и условията за продължаването й липсва. Тя фигурира единствено на интернет страницата на телекома. В търговския обект е налично неактуално ръководство за употреба на визирания пакет за предплатени услуги, според което картата се дели на два периода – активен, в който абонатът може да получава и генерира обаждания и кратки текстови съобщения (12 месеца от датата на активиране) и допълнителен – пасивен, в който е възможно само приемането на обаждания и съобщения (последният 13-и месец). Според тези стари условия, при презареждане с 10.00 лв. клиентът удължава с една година активния период на предплатената си карта и с един допълнителен месец пасивния.
На практика дружеството предлага въпросния предплатен пакет съобразно предходно действалите условия, които са по-благоприятни от новите, тъй като са давали възможност на потребителя с еднократно закупуване на пакета да оползотвори сумата по картата през целия активен период на нейната валидност – 12 месеца, но които не са актуални. По такъв начин търговецът създава погрешно впечатление у клиентите си за периода на валидност на картата и на текущата сума по нея, което от своя страна води до решение за покупка, което потребителят е възможно да не вземе без използването на тази заблуждаваща практика.

агенция за подбор на персонал
зарядни станции за електромобили

4 КОМЕНТАРИ

  1. Мтел е писах на директора а той ми отговори, че трябвало да се говори иначе само съм задържал номера и те нямали печалба!

  2. Това трябва да е Мтел. Те на три месеца крадат пари, а Глобул-Теленор на ДВА месеца КРАДАТ парите на хората. И като им кажеш, че това е кражба, защото не са работили те за тези два лева които крадат се оправдават с общите условия.

  3. То бива увъртания, кажете го просто кой е оператора! От както се пръкнаха на родния пазар все ни размотават с какви ли не лъжи…

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Въведете коментар!
Въведете своето име тук